Stiri din Romania

Cei care vor sa isi cumpere o tableta anul acesta au la dispozitie numeroase optiuni. Multi producatori de top au lansat sau se pregatesc sa lanseze noi modele de tablete care duc tehnologia la un cu totul alt nivel. Cele trei mari categorii de tablete foarte bine reprezentate cele cu sistem de operare Android sau iOS.

Google permite utilizatorilor de dispozitive cu sistem de operare Android din Europa sa isi aleaga browserul si motoarele de cautare din cinci optiuni, incepand de joi, a declarat un director al Google, companie care incearca sa calmeze ingrijorarile antitrust ale UE si sa previna impunerea unor noi amenzi.

Noile lansari de telefoane ale vesnic competitorilor Apple si Samsung ii deruteaza pe iubitorii de tehnologie, mai ales daca de acest Black Friday si-au facut planurile de a-si achizitiona un nou model de telefon.

Cu ocazia Srbatorilor de Pate i 1 Mai bncile vor avea program special. Sucursalele bancare vor fi nchise n zilele de 26, 28, 29 aprilie i 1 Mai, excepie vor face ageniile din centrele comerciale. Nu chiar n fiecare zi, dar vezi programul mai jos: Program Banca Transilvania Cu ocazia sarbatorilor de Paste si 1 Mai, Banca Transilvania isi informeaza clientii ca unele agentii din centrele comerciale vor functiona dupa cum urmeaza: Vineri, 26 Aprilie, si sambata, 27 Aprilie: 12:00-18:00 Duminica, 28 Aprilie: toate unitatile BT sunt inchise Luni, 29 Aprilie, si miercuri, 1 Mai: 12:00-18:00 Poti sa faci doar anumite operaiuni: Schimb valutar Tot ce vrei sa faci la ATM sau la BT Express Plus Depuneri de numerar pe baza de foi de varsamant Actualizari de date daca crezi ca s-a schimbat ceva Sediile BT din Italia vor functiona dupa urmatorul program: Vineri, 19 Aprilie: deschis pana la 13:15 Vineri, 26 Aprilie: deschis pana la 13:15 Luni, 22 Aprilie, joi 25 Aprilie (Ziua Eliberarii), luni 29 Aprilie, si miercuri 1 Mai: inchis Oricum, noi suntem online non-stop cu urmatoarele tool-uri: BT24 Internet Banking si Mobile Banking BT24 Facturi Bancomate, BT Express Plus (bancomatul multifunctional, unde poti face depuneri, retrageri numerar si schimb valutar) Aplicatia BT Pay pentru cumparaturi si transfer de bani cu telefonul. Program BCR BCR informeaz publicul c unitile sale teritoriale retail i centrele de afaceri corporate vor avea urmtorul program cu ocazia Srbtorilor de Paste: Intre 26 aprilie 29 aprilie 2019 nchis, cu excepia sucursalelor din centrele comerciale i mall-uri, care vor funciona dup programul acestora 1 mai nchis, cu excepia sucursalelor din centrele comerciale i mall-uri, care vor funciona dup programul acestora Programul de lucru cu publicul este afiat la loc vizibil n toate unitile bncii. Pentru efectuarea de operaiuni clienii au la dispoziie, n permanen, urmtoarele variante: Reeaua de echipamente self services BCR Bancomate, Ghiee Rapide, Automate Schimb Valutar i Ghiee Multifuncionale pentru eliberare numerar, depunere numerar, rambursare sume pentru cardurile de credit, pli facturi, schimb valutar, transferuri ntre conturi proprii, interogri sold i listare mini-extrase;Internet, prin George, la adresa george.bcr.ro sau direct din aplicaia mobil George disponibil pentru telefoane smartphone cu sistem de operare Android i iOS;Apel telefonic, prin Alo 24 Banking BCR, la numrul de telefon 0800.801.BCR (0800.801.227) gratuit din orice reea naional. Program BRD Vineri, 26 aprilie, duminic, 28 aprilie i miercuri, 1 Mai 2019, majoritatea unitilor BRD vor fi nchise. n mod excepional, unitile BRD din unele centre comerciale vor lucra cu clienii i n zilele de vineri, 26 aprilie, luni, 29 aprilie 2018 i miercuri, 1 mai; orarul acestor agenii va fi sincronizat cu programul respectivelor centre comerciale. n perioada 26 aprilie 1 Mai 2019, Centrul de Contact al BRD va avea urmtorul program Vor fi disponibile non-stop urmtoarele servicii: opiunile automate de consultare sold/operaiuni serviciile de urgen dedicate posesorilor de carduri. Centrul de Contact al BRD este accesibil pe urmtoarele coordonate: 0800 803803 (apel gratuit n reeaua Telekom)+4021 302 61 61 (numr cu tarif normal, apelabil din ar i strintate) BANCA (22622 apel cu tarif normal n reelele Orange, Vodafone, Telekom Mobile i RCS Digi Mobil) e-mail: mybrdcontact@brd.ro. Program Raiffeisen Bank Zilele de 26, 28 si 29 aprilie si 1 Mai sunt zile nelucratoare in unitatile Raiffeisen Bank. Unele unitati ale bancii din supermarket-uri si mall-uri vor fi insa deschise insa si in aceste zile. De exemplu, agentia situata in Afi Cotroceni va fi singura care va lucra cu publicul inclusiv duminica, 28 Aprile 2019, intre orele 14-22.00 Departamentul Call Center va asigura permanenta pentru urgente Carduri, Smart Mobile, Raiffeisen Online, SmartTel, Clienti de Top in toata aceasta perioada. Srbtori Fericite!

YouTube Music pentru Android va putea funciona de acum i ca Media Player pentru fiierele pstrate n memoria telefonului.

Sunt o mulime de site-uri i aplicaii de dating sau matrimoniale, cum le spun romnii. Ei bine, acestea adun sute de milioane de utilizatori i cu siguran au generat multe poveti frumoase de via. Dar, mai nou, unele aplicaii au disprut din magazinele online. Utilizatorii merit o explicaie i aceasta a venit din partea celor care au aceste magazine pentru Android i iPhone.

Dacia i maini mai scumpe au o funcie extrem de util. Se numete Android Auto i i poi sincroniza telefonul cu maina. Astfel, asculi muzic, i primeti mesajele text i o mulime de astfel de opiuni. Funcia aceasta a devenit i mai bun. Google a fcut anunul i, dac vrei s-i schimbi maina, ar trebui s caui aa ceva pe urmtorul tu automobil.

Google a lansat o nou verisune beta pentru sistemul de operare Android Q pe mai multe dispozitive, inclusiv cele realizate de companii partenere.

Exceptând câteva branduri de top şi dispozitive abia lansate, accesul la patch-uri de securitate pentru versiunea de Android continuă să fie deficitar, majoritatea producătorilor smartphone preluând cu întârziere actualizările furnizate de Google.

Google a reluat raportarea clasamentului pentru versiunile sistemului de operare Android după o pauză de şase luni.

Chiar dacă performanţele au crescut dramatic în ultimii ani, hardware-ul găzduit în carcasa unui smartphone este la fel de predispus la supraîncălzire, dacă aplicaţiile rulate folosesc prea multă putere de procesare.

Până acum, aplicarea actualizărilor pentru aplicaţiile instalate pe telefon era pur opţională, utilizatorii decizând când şi dacă vor să instaleze cea mai nouă versiune listată în magazinul Google Play.

Producătorul chinez Huawei promite că va aduce cea mai recentă versiune de Android pe smartphone-uri imediat după ce Google o lansează.

Cele mai noi telefoane au Android 9, cea mai bună versiune de până acum. Această variantă dispune însă de o funcție pe care prea puțini utilizatori o activează. Odată ce faci asta, telefonul se apropie și mai mult de iPhone, dar îți ușurează și ție viața. Asta pentru că acest Android e primul care îți permite să renunți la butoane și să le înlocuiești cu gesturi.

Google lucrează la un proiect numit Mainline care va schimba fundamental modul în care Android funcționează. Atât producătorii de telefoane, cât și utilizatorii se vor bucura de acestp schimbare. Acest proiect e mai important decât pare inițial. Obiectivul lui Mainline este acela de a face actualizările de sistem să funcționeze în background, fără ca utilizatorul să mai fie nevoit să își restarteze dispozitivul.

În viitor, telefoanele cu sistem Android vor putea apela mod automat numărul de urgenţă, atunci când posesorul este implicat într-un accident de circulaţie.

HTC asigură fanii că smartphone-urile sale încă nu dispar de pe piaţă. Compania promite update-uri şi un nou dispozitiv mobil.

Google a anunțat că va implementa o metodă de operare numită Electronic ID, o formă digitală de validare a identității posesorului. Acest lucru nu a mai fost făcut până acum, iar înainte de punerea

Surprins încă de anul trecut în versiune Beta, Fuchsia OS vine cu o interfaţă nouă, însă nu acesta este motivul pentru care Google a ales să dezvolte un nou sistem de operare.

Samsung şi Huawei oferă de ceva timp această funcţionalitate pe dispozitivele proprii, însă cu sprijinul Google orice telefon bazat pe Android va putea fi conectat la un monitor sau televizor şi folosit pentru a rula aplicaţii în modul desktop.

ING Bank a realizat un profit net, în primul trimestru din 2019, de 197 milioane lei, fată de 193 de milioane de lei în trimestru din 2018. Banca anunță că veniturile au crescut cu 16%, la 491 milioane lei, iar costurile operaționale cu 7%, la 221 milioane, influențate în special de dinamica costurilor salariale și a costurilor de reglementare. Potrivit băncii, baza de clienți activi persoane fizice a crescut cu 141.000, respectiv cu 12% în dinamica anuală, atingând pragul de 1,32 milioane. Astfel, numărul clienților cu venit recurent într-un cont ING a ajuns la 873.000, cu 17% mai mult față de aceeași perioadă a anului trecut. Profitul brut este de 222 milioane RON, cu 4% mai mult comparativ cu 1Q18, în urma unei evoluții pozitive în condiții de piață dificile. Costul cu deprecierea activelor a crescut la 48 milioane lei, ca urmare a constituirilor de provizioane suplimentare pentru portofoliul de credite de consum, spre deosebire de anul trecut când banca a beneficiat de o eliberare de provizion pentru expunerile corporative. Rata creditelor neperformante a ajuns la 3,5% în 1Q19, ușor mai ridicată față de finalul anului trecut, însă semnificativ sub media pieței. Profitul net al companiei a ajuns la finalul primului trimestru la 197 milioane RON. Digitalizarea și experiența diferențiată oferită clienților ING Bank România susțin creșterea comercială „Performanța ING Bank Romania rămâne una puternică, la începutul aniversării celor 25 de ani, păstrând tendința comercială pozitivă dobândită pe parcursul anului 2018. În primul trimestru al acestui an numărul de clienți ING a crescut per total cu 78.000 pe toate segmentele de clienți, fiind în continuare în topul băncilor recomandate de către clienți, conform studiului Net Promoter Score. Rezultatele organice obținute în acești 25 de ani ne dovedesc ca produsele dezvoltate pornind de la comportamentul clienților, soluțiile digitale și practice, ne permit să simplificăm procesele, economisind timpul clienților noștri în relația cu banca. Rata de adopție a aplicației de plată cu telefonul, ING Pay, creșterea proporției creditelor online acordate la 17% sau creșterea cu 30% a clienților Mid-Corporate și IMM înrolați în platforma dedicată de internet banking, ING Business, dovedesc că de 25 esti cu un pas în față când ești cu ING” a declarat Michal Szczurek, CEO ING Bank România. Volumul creditelor acordate a crescut cu 4,6 miliarde lei pe parcursul ultimelor 12 luni, ajungând la 26,1 miliarde RON (+22%), cu creșteri semnificative atât în segmentul persoanelor fizice, cât și al persoanelor juridice. Cota de piață a crescut cu 1,1% față de martie 2018, la 10,1%. Mixul în portofoliu rămâne ponderat între creditarea persoanelor fizice (58%) și cea a companiilor (42%). Creditarea IMM-urilor a crescut cu 22% față de perioada similară a anului trecut. În cadrul segmentului persoanelor fizice, numărul noilor credite acordate a ajuns la 1 din 5 dosare oferite prin ING Bank pe piață. Soldul fondurilor atrase a crescut cu 11% în ultimul an, cu o creștere de 3,1 miliarde lei și totalizând 31,05 miliarde lei la finalul lunii martie. Cota de piață a băncii pe acest segment a ajuns la 9,0%, comparativ cu 8,8% în 1Q18, creșterea datorându-se în special dezvoltării portofoliului dedicat persoanelor fizice. Digitalizare accentuată, interacțiuni 100% personale ING își urmează în continuare strategia digitală, axată pe mobil ca principal canal de tranzacționare pentru clienți. Peste jumătate dintre clienții activi ING utilizează aplicația mobilă, în care se autentifică, în medie, o dată la două zile. Traficul mobil a crescut cu 60% în comparație cu 2018, înregistrându-se până la 10 milioane de vizite pe lună în Home’Bank. Mai mult, pentru 330.000 dintre clienți, mobilul reprezintă singurul canal de interacțiune cu ING, pe care îl utilizează pentru diverse nevoi, de la transferul de bani către un contact, plata facturilor, primirea de notificări de tip ”push” de fiecare dată când cardul este folosit, până la încheierea unei asigurări de viață în mai puțin de 5 minute – cel mai recent produs încorporat în aplicație. Creditul de nevoi personale este încă un punct de referință, în 17% din cazuri fiind acordat electronic, dar și alte produse precum ING Pay au o rată de adopție extrem de rapidă: aproximativ 70.000 clienți folosesc telefonul mobil cu sistem de operare Android pentru a plăti în magazine și, în curând, utilizatorii Apple vor putea beneficia de aceeași opțiune. Digitalul a devenit un standard în viața clienților ING. Preferința pentru utilizarea mediilor digitale se remarcă și în cadrul segmentelor de clienți Mid-Corporate Banking și din IMM-uri, prin creșterea accesării ING Business, platforma de digital banking destinată acestora, lansată anul trecut. Astfel, în primul trimestru din 2019, numărul de clienți Mid-Corporate și IMM înrolați pe această platformă a crescut cu 30%, în timp ce numărul de tranzacții și de autentificări s-a dublat față de trimestrul anterior. 30% dintre aceste vizite s-au efectuat prin aplicațiile mobile native ING Business (disponibil pe iOS și Android), comportament ce confirmă interesul crescut al clienților pentru interacțiunile digitale cu banca și în segmentul B2B. Investițiile de anul trecut în IT, infrastructură și operațional au rezultat în cea mai mare rată de disponibilitate a serviciilor electronice înregistrată în ultimul an, de 99.91%, timpul de indisponibilitate fiind în principal consecință lucrărilor de mentenanță programate la ore târzii la sfârșitul săptămânii. De asemenea, ING a raportat o disponibilitate de 100% pentru plățile cu cardul pentru a treia lună consecutiv. ING Bank România a inaugurat, pe 22 aprilie 2019, un nou concept de office (situat pe Calea Dorobanți 135-145, București), ce își propune să ofere o reinterpretare a rolului pe care îl are sediul clasic de bancă. În 2019, ING testează, într-un proiect pilot, un nou concept de office ce pune în prim plan experiența clienților și creează conexiuni relevante cu banca, utilizând un nou model de servire și elemente de design interior care să facă clienții să se simtă „acasă la ING”. Astfel, un accent deosebit se va pune pe consiliere și educație financiară digitală, pentru a susține și inspira clienții să facă cele mai potrivite alegeri în funcție de nevoile acestora. „Casa ING reflectă răspunsul nostru la dinamica societății și la nevoile specifice ale clienților. Pe de o parte, întâlnim tendințele tot mai accentuate de digitalizare, și pe de altă parte, recunoaștem o nevoie incontestabilă de comunicare si consultanță, cu valoare adăugată, prin discuție față în față cu un consultant. Este un nou concept de office în România, unde se reunesc inovația, expertiza și grija pentru clienți”, a declarat Javier Montes Pita, Head of Retail Banking, în cadrul evenimentului de lansare. În 2019, proiectul pilot își propune să analizeze răspunsul clienților la acest nou concept de office, care se diferențiază nu numai prin elemente de design interior, dar mai ales printr-un nou tip de interacțune între clienți și personalul băncii. Schimbările de management După un mandat de 7 ani în România, CEO Michal Szczurek va prelua o nouă poziție în grupul ING, urmând să gestioneze divizia de retail ING Asia. Pe parcursul șederii lui în România, ING Bank a crescut la o cotă de piață de 10,1% în segmentul de creditare, de la 4,5% cât înregistra în 2012, fără nicio achiziție, fiind singura bancă internațională din top 10 cu această realizare. Pe parcursul ultimilor 4 ani, segmentul de retail a raportat o creștere a numărului de clienți de două cifre, în timp ce segmentul de mid-corporate și-a dublat cota de piață în ultimii 3 ani. Primele luni ale acestui an au mai adus schimbări în managementul ING, cu Răzvan Sighinaș alăturându-se conducerii ING din martie, în rolul de CIO. Răzvan are o experiență de 18 ani în domeniul IT, după ce a început ca software engineer, ocupând apoi roluri operaționale și senior management în SUA și Europa pentru jucători mari ai industriei precum Oracle, Vodafone sau Electronic Arts.

Android este cel mai popular sistem de operare pentru telefoanele mobile și tot timpul se aducă schimbări și îmbunătățiri. Cea mai recentă actualizare adusă de Google va încânta toți șoferii din România, dar și din lume. Cum cea mai mare problemă pe șosele sunt accidentele, Google crede că poate să facă ceva în acest sens și să facă viața mai bună utilizatorilor. Și cam are toate șansele să reușească. 

George, platforma bancara inteligenta lansata de catre BCR, va dispune de plati mobile pentru utilizatorii de Android pana la finalul lunii iulie, in timp ce utilizatorii iOS vor avea de asteptat...

”În cele 6 luni de cand George a fost lansat în România, am introdus 20 de funcționalități. În această perioadă, am îmbunătățit lista de produse disponibile. Toate aceste lucruri se întâmplă împreună și alături de clienții noștri, în baza feedback-ului constant pe care ni-l oferă”, a anunțat Cristian Mustață, Șef Departament, Strategie Digitală BCR, în cadrul celei de-a doua ediții a BCR Expert Hub, unde au fost discutate tendințele și preferințele consumatorilor în era digitală. BCR are aproximativ 500.000 clienți utilizatori George, obiectivul fiind depășirea bornei de 700.000 până la finalul acestui an. Marian Ignat, Head of Digital Banking BCR, a menționat că platforma George este accesată în medie de 14 ori pe lună de către un user, în ambele variante disponibile (desktop și mobile). Cu precadere, George este accesat pe mobile, cu o medie de 25 de accesari/utilizator pe lună. ”Anul acesta urmează să lansăm portofelul digital George Pay, care va fi disponibil pe Android din iulie, iar până la finalul anului, pe toate dispozitivele, indiferent de sistemul de operare. Ne așteptăm ca George Pay să contribuie la creșterea numărului de utilizatori și tranzacții de mobile banking. De asemenea, pregătim multe surprize anul acesta. Vă mai pot spune că, în curând, pe lângă lansarea George Pay, clienții vor putea să își acceseze din George toate conturile bancare, indiferent unde le au deschise”, a subliniat Marian Ignat în cadrul evenimentului. În prezent, platforma George ofera opțiunea de a deveni clientul băncii de la distanta, 100% online – cu tot procesul de know your customer, validare video si semnare contract, putând să-ți comanzi un card personalizat, procesul putând fi parcurs în 10 minute de pe orice dispozitiv. Telefonul mobil, principalul mijloc de accesare a serviciilor digitale Tot mai puțini clienți preferă să facă banking mergând în agențiile bancare. Dacă în urmă cu trei ani, 55% dintre clienți accesau servicii bancare exclusiv în agenție, ponderea lor a scăzut în prezent la 27%. Aproximativ 3 din 4 clienți BCR, care utilizeaza servicii digitale, o fac în prezent de pe smartphone, a evidențiat Marian Ignat. ”La ora actuala, preferințele din zona digitală converg tot mai mult spre utilizarea telefoanelor mobile, care îți permit acces nu doar oricând și oriunde, ci și a orice. Noi dorim să facilităm această tranziție cât mai rapid. România are avantajul de a sta foarte bine la infrastructura de plăți. Avem deja POS-uri contactless, putem să plătim cu telefonul, iar mai departe dorim să dezvoltăm inclusiv zona de utilizarea contactless a bancomatelor”, a declarat, la rândul său, Cosmin Vladimirescu, CEO Mastercard. ”Statisticile noastre arată că o persoană se uită, în medie, de 150 de ori pe zi la ecranul telefonului, iar timpul de așteptare pentru deschiderea unui site este de numai 2 secunde. Educația digitală în România este încă limitată. Numărul oamenilor care au competențe digitale avansate este sub nivelul mediu din UE. La nivel de utilizare profesionistă a internetului, suntem pe ultimele locuri. Noi ne implicăm în programe de educație digitală menite să introducă tehnologia pentru a ajuta procesul de învățare în sistemul de educație din România, a susținut Elisabeta Moraru, Country Manager Google.

Google a restricționat accesul companiei chineze Huawei de la unele actualizări ale sistemului de operare Android, relatează BBC. Noile modele de telefoane ale gigantului asiatic nu vor mai avea ac...

Gigantul american Google, al cărui sistem de operare mobil Android echipează imensa majoritate a smartphone-urilor în lume, a anunţat, duminică, că începe să-şi suspende relaţiile cu compania chineză de telecomunicaţii Huawei, care face parte dintre cele considerate "riscante" de Washington, transmite AFP

Gigantul american Google, al cărui sistem de operare mobil Android echipează imensa majoritate a smartphone-urilor în lume, a anunţat, duminică, că începe să-şi suspende relaţiile cu compania chineză de telecomunicaţii Huawei, care face parte dintre cele considerate riscante de Washington, transmite AFP.

Google, divizie a grupului Alphabet, a suspendat unele afaceri cu Huawei, care implicau transferul de produse hardware si software, cu exceptia celor care beneficiaza de licente open source, a declarat o persoana apropiata situatiei.

Telefoanele Huawei nu vor mai putea fi livrate cu Android şi servicii de la Google. Laptop-urile nu vor mai putea folosi cipuri Intel.

Utilizarea sistemului de operare Android de către Huawei a fost limitată de Google. Compania chineză de telecomunicaţii Huawei face parte dintre cele considerate riscante de Washington, dar ce înseamnă acest lucru pentru utilizatorii telefoanelor producătorului chinez?